Bij het activeren van een Bitdefender Ultimate Small Business Security-abonnement wordt een Zakelijke ruimte aangemaakt. Deze verschijnt in de rechterbovenhoek van het Bitdefender Central-account, naast de gebruikersnaam.
Wat is een Zakelijke ruimte?
Een Zakelijke ruimte is een omgeving binnen Bitdefender Central die is gewijd aan het beheer van de beveiligingsbehoeften van een bedrijf. Zakelijke ruimte is zichtbaar voor iedereen die het Bitdefender Ultimate Small Business Security-plan gebruikt, inclusief de eigenaar van het bedrijf, de beveiligingsbeheerder en de werknemers. Deze ruimte handhaaft een duidelijke grens tussen persoonlijke en zakelijke abonnementen binnen één Bitdefender-account en zorgt ervoor dat beide gebieden veilig zijn en op de juiste manier worden beheerd.
Persoonlijke ruimte
Naast de Zakelijke ruimte hebben gebruikers ook toegang tot een Personal Space binnen Bitdefender Central. Deze ruimte is ontworpen voor persoonlijk gebruik en ondersteunt Bitdefenderproducten die gericht zijn op consumenten. Het zorgt ervoor dat persoonlijke apparaten en abonnementen gescheiden blijven van zakelijke activiteiten. Gebruikers kunnen verschillende abonnementen hebben onder hetzelfde e-mailaccount, zoals een Bitdefender Ultimate Small Business Security-abonnement voor werkapparaten en een Bitdefender Total Security-abonnement voor persoonlijke apparaten die worden gedeeld met gezinsleden.
Hoewel het mogelijk is om beide ruimtes met één e-mailaccount te beheren, kunnen gebruikers toch verschillende e-mailadressen gebruiken om zakelijke en persoonlijke accounts volledig gescheiden te houden.
Schakelen tussen ruimtes
U kunt van een zakelijke ruimte naar een persoonlijke ruimte gaan en omgekeerd in zowel uw Bitdefender Central-account als in de Bitdefender-producten die op uw apparaten zijn geïnstalleerd. Wanneer u overschakelt van een persoonlijke ruimte naar een zakelijke ruimte:
- Het apparaat verschijnt onder de nieuwe ruimte in Bitdefender Central.
- Toepassingen en services worden opnieuw geconfigureerd volgens het nieuwe abonnement.
- De beheerder van de Zakelijke ruimte krijgt inzicht in de beveiligingsactiviteiten van het apparaat en kan het beheren.
Opmerking: Admins en bedrijfseigenaren kunnen niet van ruimte wisselen namens andere werknemers. Elke gebruiker moet zijn eigen ruimte individueel beheren.
Schakelen in Bitdefender Central
Gebruikers kunnen schakelen tussen Zakelijke ruimte en Persoonlijke ruimte binnen Bitdefender Central door de volgende stappen te volgen:
1. Ga naar https://central.bitdefender.com en meld u aan bij uw Bitdefender Central-account.
2. Klik op uw gebruikersnaam in de rechterbovenhoek.
3. Selecteer de gewenste ruimte door te klikken op de knop "Wisselen" ernaast.
4. Klik op de knop "Ruimte wijzigen" om de wijziging te bevestigen.
Bitdefender Central wordt bijgewerkt om de abonnementen, apparaten en leden weer te geven die zijn gekoppeld aan de geselecteerde ruimte.
Apparaten inschakelen
Elk apparaat is aanvankelijk gekoppeld aan de ruimte van waaruit Bitdefender werd geïnstalleerd. De ruimte van een app wijzigen:
1. Open de productinterface van Bitdefender op het apparaat.
2. Vervolgens:
- Klik op computers op "Mijn account" in de rechterbovenhoek op Windows en in het linkermenu op Mac.
- Op mobiele apparaten, opent u het menu "Meer" in de rechterbenedenhoek (weergegeven als ∴ op Android en ••• op iOS) en selecteert u uw gebruikersaccount.
3. Gebruik het vervolgkeuzemenu om de ruimte Zakelijk of Persoonlijk te selecteren.
- Computers:
- Mobile:
4. Klik op de knop "Ruimte wijzigen" om de wijziging te bevestigen.
Bitdefender wordt opnieuw geconfigureerd om de abonnementen weer te geven die beschikbaar zijn op de geselecteerde ruimte.