Als u een nieuwe activeringscode voor Bitdefender hebt gekocht maar nog dagen over hebt op uw huidige abonnement, kunt u de twee samenvoegen zonder geldigheidsdagen te verliezen. Hier volgt een stapsgewijze handleiding om ervoor te zorgen dat uw abonnement op de juiste manier wordt verlengd:
Stap 1: Zorg voor compatibiliteit
Voordat u verder gaat, moet u controleren of:
- Het nieuwe abonnement is identiek aan je huidige abonnement (zelfde productnaam, aantal gebruikers).
- De totale geldigheidsperiode van beide abonnementen samen niet langer is dan 5 jaar.
Opmerking: Abonnementen die zijn aangeschaft via de officiële Bitdefender-website beginnen op de aankoopdatum, ongeacht wanneer ze zijn geactiveerd in Central.
Stap 2: Aanmelden bij Bitdefender Central
- Open een webbrowser en ga naar https://central.bitdefender.com
- Meld u aan bij uw Bitdefender Central-account als daarom wordt gevraagd.
Stap 3: Toegang tot uw abonnementen
- Klik in de linkerzijbalk op Mijn Abonnementen.
- Selecteer vervolgens het tabblad Abonnementen bovenaan en klik op Activeren met code.
Stap 4: Voer de nieuwe activeringscode in
- Voer in het daarvoor bestemde vak de nieuwe activeringscode in en klik op Activeren.
-
- Of, als u het abonnement rechtstreeks van de officiële Bitdefender-website hebt gekocht, klikt u op de knop ACTIVEREN IN CENTRAL in de bevestigingse-mail.
Stap 5: Het huidige Bitdefender-abonnement verlengen
- Er verschijnt een dialoogvenster. Selecteer de optie Huidig abonnement uitbreiden.
- Klik op Activering bevestigen om het nieuwe abonnement samen te voegen met uw huidige abonnement.
Stap 6: Het verlengde abonnement verifiëren
- Vervolgens wordt u geïnformeerd dat het abonnement met succes is verlengd.
- Ga terug naar de sectie Mijn Abonnementen in Bitdefender Central. De datum Vervalt op moet nu de nieuwe vervaldatum weergeven, die zowel de resterende dagen van uw huidige als het nieuwe abonnement omvat.
Stap 7: Controleer alle apparaten
De nieuwe abonnementsgegevens worden toegepast op alle apparaten die zijn gekoppeld aan uw Bitdefender-account in een paar minuten.
Stap 8: Apparaten handmatig synchroniseren (indien nodig)
Als de nieuwe vervaldatum op sommige apparaten niet automatisch wordt bijgewerkt:
- Open de Bitdefender toepassing die op het betreffende apparaat is geïnstalleerd.
- Klik op uw accountnaam en selecteer Verander van account. Raadpleeg voor hulp onze handleiding over Hoe u van account kunt wisselen in Bitdefendertoepassingen.
- Meld u opnieuw aan met het e-mailadres en wachtwoord dat is gekoppeld aan uw Bitdefender Central-account.
- Zodra u bent aangemeld, worden de nieuwe abonnementsgegevens toegepast.
Door deze stappen te volgen, kunt u eenvoudig uw Bitdefender-abonnement verlengen en de resterende geldigheid van uw huidige abonnement samenvoegen met het nieuwe abonnement, zodat u geen dagen verliest.